Lo que ha pasado en Catalunya estos últimos días debería hacernos reflexionar a las organizaciones sindicales sobre lo que está pasando en la sociedad, más concretamente en la juventud, y mirar más allá del motivo independentista o nacionalista para poder encontrar motivos de solidaridad y no el silencio que organizaciones sindicales, que se dicen alternativas, están manteniendo en este momento.

Jóvenes de 18 a 25años que en los últimos 7 años han salido a manifestarse, pacíficamente, y a los cuales se les ha tratado de TERRORISTAS, NAZIS, FILOETARRAS, COMANDOS, GOLPISTAS, SEDICIOSOS, VIOLENTOS y poco menos que asesinos.

Jóvenes a los que se les ha pedido el voto, enmarcado en una falsa democracia en la cual se supone que todo es posible a través del dialogo, ven como se les ha tirado esa esperanza a la basura en todas las elecciones que han participado: 3 GENERALES, 2 CATALANAS y 1 EUROPEA

Han visto que en todas ellas se presentaba la misma clase política, malos políticos y peores personas, que actúan de forma partidista haciendo gala del slogan de Mariano Rajoy “del cuanto peor, mejor”

Jóvenes a los que se linchó y apaleó, junto a sus familiares y amigos, POR VOTAR EL 1 OCTUBRE. Jóvenes que han visto como una parte de la sociedad española les respondía con el “a por ellos” cuando ejercían el mayor acto de desobediencia civil de toda Europa de los últimos años.

Jóvenes a los que se ha robado el dinero de sus pensiones, de su educación, de su sanidad, de su “jubilación” con la excusa de rescatar a la banca.

Jóvenes que PAGAN CON SUDOR Y LAGRIMAS cantidades indecentes, trabajando y estudiando, por unas carreras que en otros lugares de España o Europa prácticamente regalan en bolsas de patatas.

¡¡JÓVENES que han dicho BASTA!! Que no quieren estar más donde se les ningunea, se les menosprecia, se les roba, donde no tienen NI VOZ NI VOTO, donde viven impunemente LOS ASESINOS DE SUS ABUELOS, donde se homenajea al FRANQUISMO y se ENCARCELA A LÍDERES POLÍTICOS por poner urnas. Un país donde se ROBA A MANOS ABIERTAS y la gente solo sale a la calle cuando GANA SU EQUIPO DE FÚTBOL. Un país donde se DESAHUCIA a familias con menores mientras sus políticos tienen pensiones vitalicias, mansiones de lujo, sueldos millonarios, prebendas con dinero público y donde las grandes empresas del IBEX35 les reservan poltronas en consejos de administración para pagar los favores de las subidas de la luz, el agua o el gas. con el dinero robado.

Algunos de estos jóvenes son los nietos de AQUELLOS A LOS QUE ENTERRARON EN LAS CUNETAS SIN SABER QUE ERAN SEMILLAS.

Jóvenes que no admiten que se rescate a la banca con MILES DE MILLONES del dinero de su futuro, por unas viviendas que, aun habiendo pagado buena parte de su hipoteca, les han sido embargadas y con ellas la de los padres avalistas, los sueldos de todos y para remate LE SIGUEN DEBIENDO al banco de por vida.

Jóvenes FRUSTRADOS al ver como políticos y activistas sociales que pusieron urnas ese 1 de octubre son condenados a 100 años de prisión mientras políticos corruptos y ladrones andan por las calles con total impunidad a los 2 días de entrar en prisión, porque ya han cumplido una parte de su pena y la ley lo permite y estamos en democracia. Pero ahora, nos dicen, ESA LEY HAY QUE CAMBIARLA para que los que pusieron las urnas CUMPLAN LAS PENAS ÍNTEGRAMENTE.

Jóvenes que ven como son DETENIDOS Y ENCARCELADOS por una canción, un tuit, un cordón de zapato, un libro, una obra de títeres…

¡¡Esta juventud HA DICHO BASTA!! se bajan de este mundo, lo harán mejor o peor, pero se mueven con dignidad y por unos derechos cada vez más y más recortados, por no hablar de un futuro muy incierto de seguir en esta ESPAÑA FASCISTA. Y si de verdad queréis encontrar a los culpables de tanta ira contenida, mirad en las filas de los dirigentes de C’s, PP, VOX: allí están los instigadores de toda la “violencia” que sólo es atribuida al independentismo y al anarquismo. Los mensajes de los líderes de estos partidos son una máquina de hacer independentistas. Lo que nos sorprende es que no sean una máquina de hacer activistas en el resto del Estado. En muchas huelgas o manifestaciones de sindicatos, patronales, agricultores, futboleros, taxistas, basureros, estibadores, etc se han quemado contenedores, puesto barricadas… y se justificaba por los medios de comunicación o no se le daba importancia, pero ahora,  por unos containers y 4 cartones se nos cuenta que estamos ante KALE BORROKA, TERRORISMO Y SEDICIÓN, frivolizando con todo ello, y todo para cuestionar la autonomía de Cataluña como si así desapareciese el independentismo.

Es una vergüenza que te hablen de separación de poderes y de igualdad entre los españoles, pero tengamos que ver como se destinan más de 200 millones de dinero público para detener una votación que se supone costó 1 millón, dinero por el que ahora pagan con cárcel unos políticos y activistas sociales que de ser cierto lo reinvirtieron en acción política democrática, se comparta o no su orientación, no en paraísos fiscales, casas o coches de lujo como los integrantes de la monarquía elegida por Franco y otros “líderes” políticos que claman justicia por venganza.

A estos JÓVENES ya no los engañáis más, los HABÉIS PERDIDO PARA SIEMPRE como a la mayoría de Catalunya, podéis ENCARCELAR SUS CUERPOS, pero JAMÁS SUS IDEAS ¡¡¡Estos JÓVENES HAN DIT PROU!!!

Es una vergüenza como la caverna mediática da cobertura al fascismo, habla de una bandera arrebatada y calla ante la pérdida de un ojo o un testículo. Cómo transmiten en directo las cargas policiales hasta que se producen las detenciones y, entonces, ya no graban nada más.

Debemos preguntarnos si las clases populares del resto del Estado Español van a seguir asistiendo pasivas a la criminalización de ésta reacción de rabia y dignidad del pueblo catalán o por el contrario van a demostrar la solidaridad entre los pueblos, algo que ningún Estado puede reprimir.

Nosotros y nosotras, como sindicalistas revolucionarios, como trabajadores organizados para defender sus propios intereses sin ningún tipo de sometimiento a la dirección o al mando de ninguna familia política del régimen (local o estatal) ni de ningún sector empresarial, interesado o no en la independencia de Cataluña, hacemos un llamamiento a la confluencia de todos los sectores obreros y democráticos de toda la Península en la defensa de los derechos civiles, políticos, sociales y laborales de todos y de todas. Y, muy señaladamente, de los jóvenes y activistas populares catalanes, criminalizados en su conjunto por la deriva represiva de este Estado fiel heredero del franquismo.

La sentencia del process es una agresión directa que sienta las bases para futuras criminalizaciones contra toda protesta popular por mejores condiciones de vida en toda España. Al considerar un delito de sedición, y penar por tanto con alrededor de diez años de cárcel, cualquier actividad concertada y pacífica que trate de detener o desobedecer colectivamente la decisiones injustas del poder, prohíbe jurídicamente cualquier forma de articulación autónoma de los movimientos sociales y del movimiento obrero combativo, desde la hipotética coordinación de la lucha contra los desahucios en distintos barrios a la convocatoria generalizada de huelgas que superen el corsé antidemocrático de una ley de huelga aprobada por el franquismo.

No podemos ser tan ingenuos de pensar que lo que ocurre en Cataluña, en términos de libertades, no nos afecta, seamos o no catalanes. No podemos pensar que las restricciones de las libertades y la opresión no superan todas las fronteras, nacionales o de comunidad autónoma, en una Península Ibérica sometida al yugo del neoliberalismo. Debemos apostar porque la solidaridad de la clase obrera y de todas las personas que aman la democracia y los derechos civiles extienda su mano fraterna más allá, también, de todas esas fronteras.

El diagnóstico de los problemas de nuestros pueblos está bien descrito en una de las pancartas que vemos estos días por las calles de Barcelona que retrata la cruda realidad de este estado fascista, “IMAGINAROS QUE HITLER HUBIERA GANADO LA GUERRA, PUES BIEN, FRANCO LO HIZO”

La respuesta de nuestra clase, y de todas las personas respetuosas de la libertad y la democracia, debe ser construir desde ahora las organizaciones sindicales y barriales, y las plataformas autónomas y autoorganizadas en defensa de los derechos civiles, que permitan afirmar la solidaridad de las clases populares más allá de las líneas de fragmentación que nos quieren imponer los oligarcas que nos explotan y sus medios de comunicación.

La solución para el problema territorial español, es la misma que para el problema social, la opresión patriarcal o la explotación de la clase trabajadora en el capitalismo: LA COOPERACIÓN Y LA SOLIDARIDAD CONTRA EL PODER OPRESIVO DEL ESTADO.

Confederación Sindical SOLIDARIDAD OBRERA

23 de octubre de 2019

DECLARACIÓ DE SOLIDARITAT OBRERA SOBRE LA LLUITA A CATALUNYA

El que ha passat a Catalunya aquests últims dies hauria de fer-nos reflexionar a les organitzacions sindicals sobre el que està passant en la societat, més concretament en la joventut, i mirar més enllà del motiu independentista o nacionalista per a poder trobar motius de solidaritat i no el silenci que organitzacions sindicals, que es diuen alternatives, estan mantenint en aquest moment.
Joves de 18 a 25 anys que en els últims 7 anys han sortit a manifestar-se, pacíficament, i als quals se’ls ha tractat de TERRORISTES, NAZIS, FILOETARRAS, COMANDOS, COLPISTES, SEDICIOSOS, VIOLENTS i poc menys que assassins.
Joves als quals se’ls ha demanat el vot, emmarcat en una falsa democràcia en la qual se suposa que tot és possible a través del diàleg, veuen com se’ls ha tirat aquesta esperança a les escombraries en totes les eleccions que han participat: 3 GENERALS, 2 CATALANES i 1 EUROPEA
Han vist que en totes elles es presentava la mateixa classe política, dolents polítics i pitjors persones, que actuen de manera partidista fent gala de l’eslògan de Mariano Rajoy “del quant pitjor, millor”
Joves als quals es va linxar i va apallissar, al costat dels seus familiars i amics, PER VOTAR L’1 OCTUBRE. Joves que han vist com una part de la societat espanyola els responia amb el “ aper ells” quan exercien el major acte de desobediència civil de tota Europa dels últims anys.
Joves als quals s’ha robat els diners de les seves pensions, de la seva educació, de la seva sanitat, de la seva “jubilació” amb l’excusa de rescatar a la banca.
Joves que PAGUEN AMB SUOR I LLAGRIMES quantitats indecents, treballant i estudiant, per unes carreres que en altres llocs d’Espanya o Europa pràcticament regalen en bosses de patates.
JOVES que han dit PROU!! Que no volen estar més on se’ls menysté, se’ls menysprea, se’ls roba, on no tenen NI VEU NI VOT, on viuen impunement ELS ASSASSINS DELS SEUS AVIS, on s’homenatja el FRANQUISME i s’EMPRESONA A LÍDERS POLÍTICS per posar urnes. Un país on es ROBA A MANS OBERTES i la gent només surt al carrer quan GANA EL SEU EQUIP DE FUTBOL. Un país on es DESNONA a famílies amb menors mentre els seus polítics tenen pensions vitalícies, mansions de luxe, sous milionaris, prebendes amb diners públics i on les grans empreses de l’IBEX35 els reserven poltrones en consells d’administració per a pagar els favors de les pujades de la llum, l’aigua o el gas. amb els diners robats.
Alguns d’aquests joves són els néts dels QUALS VAN ENTERRAR EN CUNETES SENSE SABER QUE EREN LLAVORS.
Joves que no admeten que es rescati a la banca amb MILERS DE MILIONS dels diners del seu futur, per uns habitatges que, fins i tot havent pagat bona part de la seva hipoteca, els han estat embargades i amb elles la dels pares avalistes, els sous de tots i per rematar-ho LI CONTINUEN DEVENT al banc per a tota la vida.
Joves FRUSTRATS en veure com a polítics i activistes socials que van posar urnes aquest 1 d’octubre són condemnats a 100 anys de presó mentre polítics corruptes i lladres caminen pels carrers amb total impunitat als 2 dies d’entrar a la presó, perquè ja han complert una part de la seva pena i la llei ho permet i estem en democràcia. Però ara, ens diuen, AQUESTA LLEI CAL CANVIAR-LA perquè els que van posar les urnes COMPLEIXIN LES PENES íntegrament.
Joves que veuen com són DETINGUTS I EMPRESONATS per una cançó, un tuit, un cordó de sabata, un llibre, una obra de titelles…
Aquesta joventut HA DIT BASTA!! es baixen d’aquest món, el faran millor o pitjor, però es mouen amb dignitat i per uns drets cada vegada més i més retallats, per no parlar d’un futur molt incert de seguir en aquesta ESPANYA FEIXISTA. I si de debò voleu trobar als culpables de tanta ira continguda, mireu en les files dels dirigents de C’s, PP, VOX: allà hi son els instigadors de tota la “violència” que només és atribuïda a d’independentisme i a l’anarquisme. Els missatges dels líders d’aquests partits són una màquina de fer independentistes. El que ens sorprèn és que no siguin una màquina de fer activistes en la resta de l’Estat. En moltes vagues o manifestacions de sindicats, patronals, agricultors, fanàtics del futbol, taxistes, escombriaires, estibadors, etc s’han cremat contenidors, posat barricades… i es justificava pels mitjans de comunicació o no se li donava importància, però ara, per uns contenidors i 4 cartons se’ns conta que estem davant KALE BORROKA, TERRORISME I SEDICIÓ, frivolitzant amb tot això, i tot per a qüestionar l’autonomia de Catalunya com si així desaparegués d’independentisme.
És una vergonya que et parlin de separació de poders i d’igualtat entre els espanyols, però hàgim de veure com es destinen més de 200 milions de diners públics per a detenir una votació que se suposa va costar 1 milió, diners pel qual ara paguen amb presó uns polítics i activistes socials que de ser cert ho van reinvertir en acció política i democràtica, es comparteixi o no la seva orientació, no en paradisos fiscals, cases o cotxes de luxe com els integrants de la monarquia triada per Franco i altres “líders” polítics que clamen justícia per venjança.
A aquests JOVES ja no els enganyeu més, els HEU PERDUT PER SEMPRE com a la majoria de Catalunya, podeu EMPRESONAR ELS SEUS COSSOS, però MAI LES SEVES IDEES Aquests JOVES HAN DIT PROU!!!
És una vergonya com la caverna mediàtica dóna cobertura al feixisme, parla d’una bandera arrabassada i calla davant la pèrdua d’un ull o un testicle. Com transmeten en directe les càrregues policials fins que es produeixen les detencions i, llavors, ja no graven res més.
Hem de preguntar-nos si les classes populars de la resta de l’Estat Espanyol continuaran assistint passives a la criminalització d’aquesta reacció de ràbia i dignitat del poble català o per contra demostraran la solidaritat entre els pobles, cosa que cap Estat no pot reprimir.
Nosaltres, com a sindicalistes revolucionaris, com a treballadors organitzats per a defensar els seus propis interessos sense cap mena de sotmeti-me’n a la direcció o al comandament de cap família política del règim (local o estatal) ni de cap sector empresarial, interessat o no en la independència de Catalunya, fem una crida a la confluència de tots els sectors obrers i democràtics de tota la Península en la defensa dels drets civils, polítics, socials i laborals de tots i de totes. I, molt senyaladament, dels joves i activistes populars catalans, criminalitzats en el seu conjunt per la deriva repressiva d’aquest Estat fidel hereu del franquisme.
La sentència del procés és una agressió directa que estableix les bases per a futures criminalitzacions contra tota protesta popular per millors condicions de vida en tota Espanya. En considerar un delicte de sedició, i penar per tant amb al voltant de deu anys de presó, qualsevol activitat concertada i pacífica que tracti de detenir o desobeir col•lectivament les decisions injustes del poder, prohibeix jurídicament qualsevol forma d’articulació autònoma dels moviments socials i del moviment obrer combatiu, des de la hipotètica coordinació de la lluita contra els desnonaments en diferents barris a la convocatòria generalitzada de vagues que superin la cotilla antidemocràtica d’una llei de vaga aprovada pel franquisme.
No podem ser tan ingenus de pensar que el que ocorre a Catalunya, en termes de llibertats, no ens afecta, siguem o no catalans. No podem pensar que les restriccions de les llibertats i l’opressió no superen totes les fronteres, nacionals o de comunitat autònoma, en una Península Ibèrica sotmesa al jou del neoliberalisme. Hem d’apostar perquè la solidaritat de la classe obrera i de totes les persones que estimen la democràcia i els drets civils estengui la seva mà fraterna més enllà, també, de totes aquestes fronteres.
El diagnòstic dels problemes dels nostres pobles està ben descrit en una de les pancartes que veiem aquests dies pels carrers de Barcelona que retrata la crua realitat d’aquest estat feixista, “IMAGINEU-VOS QUE HITLER HAGUES GUANYAT LA GUERRA, DONCS BÉ, FRANCO HO VA FER”
La resposta de la nostra classe, i de totes les persones respectuoses de la llibertat i la democràcia, ha de ser construir des d’ara les organitzacions sindicals i veinals, i les plataformes autònomes i autoorganitzades en defensa dels drets civils, que permetin afirmar la solidaritat de les classes populars més enllà de les línies de fragmentació que ens volen imposar els oligarques que ens exploten i els seus mitjans de comunicació.
La solució per al problema territorial espanyol, és la mateixa que per al problema social, l’opressió patriarcal o l’explotació de la classe treballadora en el capitalisme: LA COOPERACIÓ I LA SOLIDARITAT CONTRA EL PODER OPRESSIU DE L’ESTAT.

Confederació Sindical SOLIDARITAT OBRERA
23 d’octubre de 2019

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *